Què és una bona pràctica?

Conjunt de principis, mesures, actuacions i experiències que, havent reportat avantatges de distint tipus (económiques socials, de satisfacció, etc.) per a la organitzación de forma constatada i provada, es pugui plantear com possible referent a seguir per a apropar la milloraa altres organitzacions; per això, s'ha d'haver completat el cicle d'efectivitat institucional: planificació, implantació, revisió i millora, la cual cosa, permet considerar-la com sostenible i, a méa a més, ha d'estar vigent en el moment de la presentació.

Requisits de la Bona Pràctica:

Per atendre les orientacions generals de la Xarxa Telescopi, es consideraàá una Bona Pràctica si es compleix amb els segënts requisits:

1. Pertànyer a l'àmbit de la direcció o la gestió universitària.
  2. Solucionar un problema o contribuir a la millora continua d'una dimensió (procés, servei, funció) institucional.
  3. Cercar l'excel·lència o la qualitat de la direcció o la gestió universitària.
  4. Haver completat el procés de planificació, implementació, avaluació, ajust i millora, (cicle PHVA).
  5. Estar aplicant-se o generant els seus efectes en el moment de ser presentada. No pot referir-se a una experiència realitzada en el passat i que no tingui continuïdad en el temps.
  6. Ser eficaç respecte als objectius plantejats, eficient respecta al recurs empleat i efectiu en les solucions de problemes o en la millora continua desitjada.
  7. Ser sostenible en l'interior de la institució, replicable respecte al potencial de transferencia a altres unitats o institucions (flexibilitat i adaptabilitat) i innovadora per a generar noves formas d'actuar o nous estils de treball en la institució.
  8. Comptar amb suficients evidències especificades en els criteris d'excel·lència que la Xarxa Telescopi té en compte.
  9. Permitir i facilitar l'ampliació de la informació de la pràctica a altres institucions que el sol·licitin.
  10. Conèixer els criteris d'excel·lència segons el Modelo Europeo de Excelencia (EFQM) .
  11. Comprometre en l'actualització periódica dels continguts de la bona pràctica.